ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Passie voor sport

23622200_1703637873044172_8576574094288077311_nmaandag 20 november 2017 “Ondernemender en slagvaardiger” was de opdracht die SportService met de verzelfstandiging in 2011 heeft meegekregen, aldus directeur Frank Hafkamp tijdens het werkbezoek van de ChristenUnie aan SportService op 17 november 2017. Zes jaar bestaat de zelfstandige stichting SportService Veenendaal inmiddels. Een mooi moment om eens van gedachten te wisselen over sport, het verleden en de toekomst. Voor SportService zijn daarom ook Frank, Giesse, Henk, Rob, Harm-Jan, Wilco en later ook Ate aangeschoven. Een breed gezelschap dat in de startblokken staat om de zeven aanwezige leden van de fractie van de ChristenUnie te vertellen over hun passie voor sport en dan met name sport in Veenendaal. Lees verder >
Werkbezoek
Zorg, Welzijn & Sport

Algemene beschouwingen Kadernota 2018: Zoek vrede voor de stad

Foto Dick Roodbeenmaandag 03 juli 2017 Op 3 juli heeft fractievoorzitter Dick Roodbeen, namens de fractie van de ChristenUnie, tijdens de behandeling van de Kadernota 2018-2021 zijn Algemene Beschouwingen uitgesproken:
Het zal u mogelijk verbazen, deze opdracht komt niet van mijn fractie, maar uit de Bijbel, Jeremia 29:7.

Wel heel bijzonder zo’n opdracht, want de mensen tot wie die woorden meer dan tweeduizend jaar geleden werden gesproken, bevonden zich in Babylon. Een stad waar ze vanuit hun land Kanaän naar toe waren weggevoerd.

Zoek de vrede voor de stad, toch ook een opdracht voor onze tijd! Lees verder >
Gemeenteraad

Het Ontmoetingshuis als verbindende factor in Veenendaal-Oost

Afbeelding bij werkbezoek Ontmoetingshuiszaterdag 01 juli 2017 Op vrijdag 30 juni is een afvaardiging van de ChristenUniefractie op werkbezoek geweest bij school Tamim in het Ontmoetingshuis in Veenendaal-Oost. Eind 2015 is er in de gemeenteraad een amendement van de ChristenUnie aangenomen om de bouw van de tweede en derde fase van het Ontmoetingshuis in een keer te doen. Dit om het ruimtegebrek voor het onderwijs voor versneld en voor langere termijn aan te pakken. De bouw zit in de laatste fase. Een mooi moment om als fractie de vorderingen te gaan bekijken. Lees verder >