Koopzondag in Veenendaal?

9112507763_bcf65c918b_ovrijdag 21 augustus 2015

De discussie rondom de koopzondag houdt de gemoederen in Veenendaal opnieuw aardig bezig. Ditmaal omdat de PvdA fractie een voorstel in de raad zal brengen voor de mogelijkheid tot het openen van de supermarkten op zondag. Aanvullend overweegt Lokaal Veenendaal een amendement in te dienen tot openstelling van alle winkels op zondag.

Wij zullen ons ten volle inzetten en alle middelen aangrijpen om dit te voorkomen. De ChristenUnie is immers tegen de koopzondag.
In de eerste en beslissende plaats willen wij het Bijbelse gebod om de rustdag te houden, eerbiedigen.
Daarnaast zijn de dreigende 24-uurs economie, de moeilijke positie voor de kleine winkelier en de aantasting van de positie van werknemers ook redenen om tegen de koopzondag te zijn.

Op dit moment lijkt de SP de beslissende stem te hebben in het debat. De SP heeft ook een enquête uitgeschreven. U kunt hier desgewenst aan deelnemen: http://veenendaal.sp.nl/zondagopenstelling-supermarkten-grote-enquete-2015.

Uw steun is nodig!

Wij kunnen niet zonder uw steun en roepen u op:

• om te bidden voor de vergaderingen van september, waarin de gemeenteraad tot besluitvorming gaat komen.
  • om eventuele ideeën of gedachten die u hebt bij het initiatiefvoorstel van de PvdA naar ons te mailen.
  • om te bedenken of u wellicht als inwoner of bedrijf zou willen inspreken tijdens de commissievergadering op D.V. 17 september 2015, in het gemeentehuis van Veenendaal. De koopzondag staat als eerste punt die avond op de agenda. Als u in wilt spreken tijdens deze vergadering kunt u zich hiervoor opgeven bij de griffie via het algemene telefoonnummer 0318-538538, tot aanvang van de vergadering om 19.30 uur.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, dan kunt u altijd contact opnemen met het bestuur of de fractie. Al onze contactgegevens kunt u terugvinden via http://veenendaal.christenunie.nl/contact

Met vriendelijke groet,

Engbert Stroobosscher, fractievoorzitter
Joas Duister, voorzitter bestuur