We wachten met spanning af

Afbeelding t.b.v. website Bijdrage betreftHoogspanninglijnen Veenendaalwoensdag 27 mei 2015

Tijdens de behandeling van de Businesscase verkabeling hoogspanningslijnen hebben bestuursleden van Platform Hoogspan en veel betrokken burgers op de publieke tribune de discussies ingespannen gevolgd. Het college hield de raad vragen voor omtrent de voortgang van het ondergronds brengen van de hoogspanningslijnen. De aanwezigheid van de hoogspanningslijnen over het bewoonde gebied van Veenendaal is voor ons ChristenUnie dermate urgent, dat wij op alle vragen positief hebben gereageerd. Wij doen er alles aan om dit dossier tot een goed einde te brengen. Ik heb elke fractie gevraagd om hun fractie in de Tweede Kamer actief te benaderen om, bij de behandeling van het wetsvoorstel Stroom en het daarbij behorende plan over de hoogspanningslijnen, de 25% eigen bijdrage voor de gemeente niet over te nemen. Het is volgens ons geheel  terecht als het Rijk de kosten voor de onderkabeling verdeelt over alle gebruikers van het energienet. We wachten gespannen doch hoopvol af.

Tineke Bette-van de Nadort

Archief > 2015