Veenendaal kan?

JBL_Raadslid_Veenendaaldonderdag 19 februari 2015

Beste Veenendaler,

Het klinkt misschien vreemd, maar de ChristenUnie heeft ook gestemd om het raadsvoorstel voor Veenendaal Kan van de agenda te halen. Niet dat wij nu in één keer van mening zijn dat een dergelijk plan zestigduizend Euro mag kosten. Nee, we willen de wethouder de kans geven om met een goed plan te komen, maar wel een plan dat geen zestigduizend Euro hoeft te kosten. Wij blijven bij het standpunt dat deze zestigduizend Euro beter rechtstreeks aan de zorg besteed kan worden. Ook bij een volgend raadsvoorstel zullen wij dit kritisch volgen, mocht nu blijken dat in dit voorstel de kosten en baten wel netjes worden afgewogen. Of als er uit het voorstel blijkt dat metershoge letters VEENENDAAL KAN in Veenendaal 30 nieuwe vrijwilligers oplevert. Of dat er met een besloten site voor vraag en aanbod blijkt dat er 100 zorgvragers meer worden geholpen, dan zullen wij het raadsvoorstel opnieuw tegen het licht houden. Voor de ChristenUnie gaat het om de actieve zorg, om de ondersteuning van vrijwilligers, daar moet ons geld initieel aan besteed worden. Welk middel we daarvoor inzetten zal daar ondergeschikt aan zijn, zolang de burger van Veenendaal de zorg maar krijgt die zij verdient.

Johan Blad

Archief > 2015