Leerzame en geslaagde Teambuildingsdag

Afbeelding van de zes denkhoeden van De Bonodinsdag 17 februari 2015

Onder de bekwame en bezielende leiding van organisatiecoach, Bart Slikkerveer hebben wij als fractie van de ChristenUnie Veenendaal op zaterdag 7 februari een leerzame teambuildingsdag gehad.

In de bedrijfskantine van Haro Aluminium, waar fractielid Jos van den Berg mede-eigenaar van is, zijn wij van 8.00 tot 16.00 uur op ontspannen wijze intensief met elkaar aan de slag gegaan. Alles was prima geregeld, inclusief ontbijt, taart en lunch!

Door middel van de zes denkhoeden techniek, ontwikkeld door Edward de Bono, heeft Bart Slikkerveer ons ’s morgens geleerd om vanuit verschillende perspectieven naar een vraagstelling of een probleem te kijken. Om het geleerde in de praktijk te brengen, hebben wij in de middag alle agendapunten van twee raadscommissievergaderingen doorgesproken.

Het was verrassend en soms confronterend om tijdens de praktijkvergadering met de Witte denkhoed op, de feiten goed te formulieren en met de Rode hoed je gevoel daarover te uiten. Met de Gele hoed kon weer de positieve kanten worden belicht en met de Zwarte hoed werden de risico’s benoemd. De Groene hoed zorgde voor nieuwe ideeën en met de Blauwe denkhoed op werd alles samengevat.

Aan het einde van de dag hebben we geconcludeerd dat dit een zeer geslaagde teambuildingsdag is geweest en allemaal veel hebben geleerd voor wat betreft de vergadertechniek.

Archief > 2015