ChristenUnie opnieuw de grootste partij in Veenendaal

groep na verkiezingendonderdag 20 maart 2014

Met 7113 stemmen (1156 meer dan in 2010) is de ChristenUnie met 8 zetels opnieuw de grootste geworden in de Veenendaalse gemeenteraad. Een vierde van het totaal aantal stemmen ging naar de ChristenUnie. De restzetel die in 2010 werd behaald is daarmee nu volwaardig bestendigd in een achtste zetel. En dan te bedenken dat de voorloper van de ChristenUnie in 1978 ooit voor het eerst met 1 zetel in de raad kwam.

Lijsttrekker Henk van Soest is zeer dankbaar voor deze uitslag. “We hebben opnieuw waargemaakt dat, ook na vier jaar bestuurlijke verantwoordelijkheid in crisistijden, de ChristenUnie de grootste is gebleven. Wij zullen onze verantwoordelijkheid blijven nemen en ons met volle overtuiging inzetten voor de punten waar wij voor staan: behoud van de zondag als collectieve rustdag, een goed minimabeleid en een krachtig wijkenbeleid met adequate zorg op maat.”

In Renswoude, waar de ChristenUnie voor het eerst mee deed met de verkiezingen, zijn precies 300 stemmen gehaald, genoeg voor 1 zetel. Hiermee kan lijsttrekker Sander van ‘t Foort met 1 zetel de ChristenUnie ook in Renswoude vertegenwoordigen! Sander van t’ Foort: “We hadden gehoopt op 1 zetel, maar je weet nooit wat het wordt. Deze uitslag laat zien dat Renswoude Christelijk sociale politiek weet te waarderen”.

Het bestuur van de Kiesvereniging Veenendaal/Renswoude is zeer content met de beide uitslagen en feliciteert de gekozen kandidaten van Veenendaal en Renswoude. Voorzitter Joas Duister: “Er is stevig campagne gevoerd en natuurlijk hadden we dit gehoopt. We hebben dat telkens gedaan in het volste vertrouwen in onze God, die ook voor mensen van de ChristenUnie de bron is. We voelen ons gezegend met deze twee overwinningen!”

Donderdag 21 maart 19:30 uur viert de ChristenUnie de verkiezingsoverwinning in “Onder Ons” aan de Fluiterstraat 26. Leden en andere belangstellenden zijn hiervoor van harte uitgenodigd.

Archief > 2014