De tijd van zwijgen is nu gekomen

Foto Johan Bladwoensdag 19 maart 2014

Vier jaar geleden schreef ik “Morgen zwijgt de politiek en spreekt de burger.” Ook dit jaar zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. De inwoners van Veenendaal mogen vandaag met hun stem laten weten hoe zij willen dat de komende vier jaar het Veens politiek landschap eruit komt te zien. Wat zijn de belangrijke thema’s? Wie heeft de beste oplossingen? Wie nam hun problemen serieus? Wie heeft geluisterd?

De Veense inwoner heeft de politieke partijen kunnen aanhoren. De politiek heeft veel moeite genomen om haar standpunten duidelijk te maken, middels flyers, folders, advertenties, hele krantenpagina’s, debatten, blogjes, tweets en facebook-berichten. De Veenendalers zijn bedolven onder de woorden van de politici. De politiek spreekt en ze spreekt graag.

Nu hebben Veenendalers ook de mogelijkheid gehad om met de politiek te spreken, om een luisterend oor te vinden bij de Veense politici. Vandaag zal wederom de burger spreken. De Veenendaler zal met zijn stem laten horen, welke politieke partij de komende vier jaar zijn stem mag zijn in de gemeenteraad. Ik hoop dat iedere Veenendaler vandaag zijn stem zal verheffen en één hokje rood wil kleuren. Mijn voorkeur zijn de hokjes van Lijst 1, de ChristenUnie. Maar hoe u ook stemt, bedenk: “Jouw stem maakt het verschil.”

Johan Blad

Archief > 2014