Arie Slob op bezoek in Veenendaal

Arie en henk in gesprekdonderdag 13 februari 2014

Arie Slob, de landelijk fractievoorzitter van de ChristenUnie, heeft op woensdagmiddag 12 februari een geslaagd bezoek gebracht aan Veenendaal. De participatiesamenleving, was één van de belangrijkste thema’s tijdens zijn rondgang door het centrum van Veenendaal.

In de Hoofdstraat ging Arie Slob, samen met lijstttekker Henk van Soest en leden uit de fractie en bestuur het gesprek aan met het winkelend publiek. Verder stond er een bezoek aan de initatiefnemers Jan en Jannie Roelofsen, van het gebouw Onder Ons op het programma. Indrukwekkend om de ontstaangeschiedenis van dit prachtige initatief te beluisteren en met eigen ogen binnen te kijken in het voormalige Leger des Heilsgebouw aan de Fluitersstraat. Tenslotte heeft Arie Slob in het kleurrijke verzamelgebouw De Bombardon o.a. tekst en uitleg gekregen van manager Ingrid van Tweel over de visie van Reinaerde op het gebied van zorgverlening voor hun cliënten. Robin van Zoelen heeft ons op plezierige wijze een rondleiding gegeven en daarbij de verschillende afdelingen laten zien, zoals de bakkerij, de kunstafdeling, de koffiecorner en het naaiatelier. De Bombardon aan de Achterkerkstraat is een bijzondere feestwinkel waarin gewerkt wordt met zorg en waar een grote service is met een vrolijke gastvrijheid.

Arie Slob nam overal  ruim de tijd om te luisteren naar de verschillende Veenendaalse initiatieven op het gebied van participatie en zorgverlening. Dat werd enorm gewaardeerd. Als ChristenUnie Veenendaal hebben we met dit bezoek van Arie Slob aan Veenendaal willen onderstrepen dat de participatiesamenleving een goede kans biedt om anders naar onszelf en onze omgeving te kijken.

Archief > 2014