Initiatiefvoorstel ChristenUnie geeft boter bij de vis!

Foto Engbert Stroobosscherzaterdag 08 februari 2014

ChristenUnie Veenendaal wil al jaren hoogspanningskabels ondergronds

De ChristenUnie Veenendaal heeft zich jarenlang ingezet om alle kansen voor onderkabeling van de hoogspanningslijn te benutten. Fractielid Engbert Stroobosscher heeft vandaag een toelichting  gegeven op de ChristenUnie plannen rondom financiële bijdragen voor het ondergronds aanbrengen van de hoogspanningslijn. In de raadsvergadering van 27 februari zal hij een Initiatiefvoorstel indienen om daarmee de financiering van de onderkabeling van de hoogspanninglijn in Veenendaal mede mogelijk te kunnen maken.

Op zaterdag 8 februari heeft ChristenUnie Veenendaal een lunchbijeenkomst in het restaurant van IW4 georganiseerd, rondom het thema ‘Hoogspanningslijn Veenendaal’.

Daarbij was aanwezig ChristenUnie Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber, zij heeft o.a. Energie in haar portefeuille. Zij heeft zich eerder als Veenendaals raadslid en later als fractievoorzitter van de ChristenUnie Provinciale Statenfractie Utrecht ingespannen om de problematiek rondom de Hoogspanning hoog op de agenda te houden.Vanuit haar expertise als Tweede Kamerlid heeft zij toelichting gegeven op de plannen en het proces rondom de onderkabeling van de hoogspanningslijnen. Daarnaast heeft wethouder Verloop zijn kennis en visie op het dossier Hoogspanningslijn gegeven.

Ook Kees van Kranenburg, commissielid voor de ChristenUnie in de Provinciale Staten, heeft  een krachtig pleidooi gehouden voor de prioritering van de Hoogspanningslijn op de agenda in de Provinciale Staten.

Bij deze bijeenkomst waren naast de fractie en bestuursleden van de ChristenUnie ook vier leden van Platform Hoogspan Veenendaal aanwezig. Zij hebben ruimschoots van de gelegenheid gebruik gemaakt om vragen te stellen en hebben daarnaast nog ideeën aangedragen.

Archief > 2014