Politieke ontwikkelingen december 2016

Fractie-2016vrijdag 23 december 2016

De laatste maanden van 2016 waren in politiek Veenendaal roerig te noemen. De ChristenUnie heeft in de afgelopen weken vele extra uren gemaakt om zo snel, maar vooral zo goed mogelijk te komen tot een nieuwe coalitie. En met succes. Donderdagavond 22 december is Engbert Stroobosscher als nieuwe wethouder namens de ChristernUnie benoemd door de gemeenteraad. In een nieuwe taakverdeling en met nieuwe werkafspraken zal hij samen met de vier andere partijen Veenendaal gaan besturen. De bestaande afspraken uit het raadsprogramma 2014-2018 en de preambule zullen gehandhaafd blijven. De verdeling van de portefeuilles zal vandaag vastgesteld worden. Wij wensen Engbert, als nieuwe wethouder, en de andere leden van het college van B&W alle wijsheid en Gods zegen toe.

Door het wethouderschap van Engbert Stroobosscher ontstonden er meerdere vacatures in de fractie. Op dinsdagavond 20 december zijn er in de fractie, na stemmingen, een aantal wijzigingen in taken doorgevoerd. Dick Roodbeen is gekozen tot fractievoorzitter en Henk van Soest als vice-fractievoorzitter.

Jos van den Berg is donderdagavond toegetreden tot de gemeenteraad. Hij heeft al een aantal jaren ervaring als schaduwraadslid. Zijn vrijgekomen plek als schaduwraadslid zal voor het restant van de huidige periode niet meer worden ingevuld.

Tot slot zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd in de portefeuilles die de ChristenUnie raadsleden onder hun verantwoording hebben. Een compleet overzicht van de verdeling kunt u terugvinden op http://veenendaal.christenunie.nl/page/27609.

We hopen dat hiermee een einde is gekomen aan een roerige periode en dat we gezamenlijk weer sturing kunnen geven aan het beleid in Veenendaal.

Tot slot wensen wij u, namens bestuur en fractie, betekenisvolle kerstdagen en een gezegend 2017. Op D.V. 6 januari 2017 bent u van harte welkom op het Bruïneplein en op 7 januari 2017 in de Hoofdstraat voor een smaakvolle nieuwjaarswens en een goed gesprek met 1 van de raadsleden en onze wethouder.

Archief > 2016