Voortgang collegevorming

Schermafdruk 2016-10-28 17.43.12woensdag 16 november 2016

Nadat eind oktober de 5 wethouders van Veenendaal hun ontslag hebben aangeboden aan de gemeenteraad is er op initiatief van de ChristenUnie een informatieproces gestart.
Er was tussentijds nog weinig concreet te delen over de vertrouwelijke gesprekken die gevoerd werden en worden. Toch willen we u zo goed mogelijk op de hoogte houden van het huidige proces, zonder daarmee de zorgvuldigheid uit het oog te verliezen.

In de media is intussen heel wat geschreven over de huidige situatie en we horen ook de nodige geluiden uit de samenleving. Ons doel is om zo snel, maar zeker ook zo zorgvuldig mogelijk te komen tot een stabiele coalitie.

Bort Koelewijn, burgemeester van Kampen en informateur in Veenendaal, heeft intussen de gesprekken met de fractievoorzitters afgerond. Aanstaande vrijdagmiddag zal hij zijn bevindingen delen met de fractievoorzitters. Tijdens die besloten bijeenkomst zal ook gesproken worden over de te nemen vervolgstappen.

We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen. U kunt voor al uw vragen en opmerkingen rondom de collegevorming contact opnemen met de ChristenUnie. https://veenendaal.christenunie.nl/page/27609

Archief > 2016