Werkbezoek muziekschool De Muzen

Afbeelding werkbezoek muziekschool De Muzenmaandag 20 juni 2016

We hebben de culturele smaak te pakken. Op 17 juni is de fractie van de ChristenUnie weer op bezoek gegaan, nu naar muziekschool De Muzen. De fractieleden Tineke Bette, Johan Blad, André Groenewegen, Dick Roodbeen en Peter van Veluw werden hartelijk ontvangen door Kees Kloet (voorzitter bestuur) en Alexander Plooij (directeur muziekschool).

Muziekschool De Muzen heeft een sterke posite verworven in de Veenendaalse samenleving. Op dit moment telt de muziekschool 1.192 leerlingen. Door  de vestiging van de muziekschool aan het Kees Stipplein is zij minder herkenbaar geworden dan bij de vorige locatie aan de Zandstraat. Op alle mogelijke manieren wordt gewerkt om de herkenbaarheid te vergroten. Muziekschool De Muzen heeft een breed cursusaanbod en speelt in op de ontwikkelingen in de samenleving en de behoeften van de mensen. Zo is er dans, muziek en zangles in diverse varianten. ‘Muziek verbindt en brengt mensen, letterlijk en figuurlijk, in beweging’ merkt Alexander Plooy op.

De muziekschool werkt ook samen met TOON Veenendaal, Elevate, scholen en andere instellingen waarbij de muzikale ontwikkeling van het kind voorop staat. Het is prachtig om te zien hoe De Muzen het muzikale talent van kind en volwassene in Veenendaal stimuleert!

Archief > 2016